dilluns, 20 d’abril del 2015

ACTIUS TÒXICS

DISSABTE, 18 D’ABRIL 2015

Fa un temps vaig llegir al blog del Romàntic Guerrer una combinació que em va semblar interessant, ell va connectar la via “Paraisos Fiscales” dels Puntals  i la “Super Gosa” de la Paret de Xurulla. Vaig retenir-la en la memòria per si un dia podíem fer una combinació semblant.
Aquesta setmana teníem l’oportunitat i vaig enganyar al Lluis per fer un plantejament semblant , tot i que teníem el temps limitat perquè la senyora m’ha demanat que tornem aviat a casa.

Volem fer la via “Actius tòxics” perquè de la zona ja he fet la “Paraisos fiscales” i la “Escaleras de caracol” que van agradar-me força. La primera més que la segona i baixant si tenim temps fer la “Super Gosa” a la paret de Xurulla que està al camí de baixada.

La primera sorpresa ja la tenim d’entrada, la primera tirada no té res que veure amb la seva veïna la “Paraisos fiscales”, si aquella era compacte i potent , aquesta és cutre, però cutre, cutre i també potent, els primers metres fins el pont de roca he pujat apretant les dents, la resta, la roca millora en consistència però no en aspecte fins arribar a la reunió en un petit collet.

La segona, un xic més fàcil, però no millor, va a cercar un petit díedre a la dreta de la reunió, és un tram curt però de roca dolenta que et pujar fins un bosc que cal travessar fins el peu de la paret següent, tot i anar de segon , he patit per fer aquest tram expo.

La tercera va a cercar un díedre fosc que ressegueix fins arribar a una feixa, el díedre està una mica brut i amb roca no gaire bona (l’aspecte no és agradable, tot i que no s’ha trencat cap presa) hi ha dos passatges més difícils que la resta, un a mig díedre ,a l’alçada d’un petit arbre i l’altre al deixar el díedre per pujar a la feixa. La feixa es fa caminant i en un punt reptant però no té complicació. La reunió la compartim amb la via “Paraisos Fiscales”.

La quarta comença compartint díedre amb la Paraisos Fiscales però en lloc d’agafar la placa de l’esquerra es decanta per la de la dreta del díedre, els primers metres  compartits, són els més difícils de la tirada, la resta es deixa fer més fàcilment fins la reunió. La reunió la fem quasi fora de la paret i pot servir d’escape si volem, però nosaltres som masoquistes i volem seguir patint .

La cinquena tirada va tota horitzontal i amb flanqueig a l’esquerra. A l’alçada de la reunió cal anar a cercar la vira on hi ha la reunió de la via Paraisos Fiscales i aprofitar aquesta per assegurar la progressió i sense perdre alçada seguir flanquejant per sota un desplom i amb roca pse, pse, no dolenta , però........ , fins que veus una sabina i darrera d’ ella la reunió. Total uns 25 metres.

La sisena tirada comença per una fissura /díedre, més espectacular que no pas difícil i una vegada superada la part desplomada cal deixar-lo i anar a la placa de la dreta que et deixa al cim de l’agulla.

La setena, comença amb una passejada per la carena fins arribar al darrer ressalt que podem fer o evitar per l’esquerra, aquest té un passatge de cinquè protegit per un clau i una baga i la resta fàcil fins el cim.
Són les dues de pas i el temps no acompanya, de fet sembla que ens mullarem si no ens afanyem i decidim sortir per cames, ja hem passat massa por per avui.
El projecte de combinar vies el guardarem per un altre dia perquè encara ens queden vies interessants per la zona, Cabernet sauvinyon, Patacras, i més,  que esperem que siguin millors que la que hem fet avui.
La via d’avui tot i tenir les tres últimes tirades interessants és d’aquelles que tatxes com a feta, i ja no hi tornes.............. (ens hem tornat uns llepafils !!)

A les 3 ja estem camí d’Esparreguera amb la sana intenció de fer una parada tècnica a Bellcaire per recuperar forces amb una bona cervesa.